Tuesday, May 22, 2012

keperluan atau kehendak ? #1

"kakak,nak tukar handfon baru ke dapat gaji nanti?,mama.
"emm,[fikir dalam-dalam]lain kali la",aku.

aku tak pasti nak tukar ke tidak sebab rasa bersalah la tukar sebab aku rasa itu hanya satu kehendak sebagai seorang remaja yang sememangnya pemburu IT.tak ke gitu ? -.-
tapi kalau nak nak dikutkan,handfon aku tunggu giliran je nyawanya bakal dicabut.bateri dia adalah satu masalah besar setakat ni.yang lain normal lagi hihi.kalau ada yang nak tahu handfon yang aku admire setakat ni samsung galaxy note.wahh :3

ya,kenapa?
sebab aku suka sketch something yang cute dan adorable macam doodle.itu kira bakat semulajadi la haha.aku akan tengok design orang lain ke atau tengok cerita kartun macam boboboy ke,alien,dari situ la timbul idea dapat sketch.jadi galaxy note menepati keperluanku :)


namun itu mungkin akan jadi milikku setelah aku bekerjaya tinggi nanti.sekarang tugas aku still lagi belajar jadi tidak mungkin la dapat memilikinya dengan duit yang ada sekarang ni.mimpi mat jenin la kau :3
satu lagi sebab kenapa aku perlu tukar handfon bagi pandangan aku la sebab faktor kawan mungkin.yang ni aku setuju sangat sebab bila aku texting dengan diaorang,jarang sekali reply dan yang bermurah hati pun setakat 2-3 kali reply je.tak ada penutup,byebye pun tak ada.nak jimat kredit kan,taraf hidup meningkat bukan?

kau tak ada whatsapp ke?bbm ke,vber etc etc[aku tak tahu sangat,kalau salah cakap ye]

setakat handfon aku mana la boleh nak set up benda itu semua.aku bukan android ye HAHA
tapi bila aku fikir lima kali la kan,jimat la kalau tukar.orang semua dah guna whatsapp,memang tak kan kacau satu sen la kredit nanti.hmmm O.O

kepada remaja di luar sana,ukur baju di badan sendiri.jangan sesekali nak ikut orang,sekadar nak bergaya ke apa.

ikhlas dari hati

terima kasih dan selamat tinggal :3

No comments:

Post a Comment